Koffie is niet alleen lekker, maar staat ook voor een moment van ontspanning. Wie wil dat niet? Koffie komt zelden voor in de pakketten van de Voedselbank.

Lionsclub Zuid-Kennemerland helpt jaarlijks mee met het inzamelen van Douwe Egberts-punten. De inzameling is een initiatief waaraan veel Lionsclubs in heel Nederland aan meedoen. In de regio Kennemerland werken de Lionsclubs samen. De inzameldoos van onze Lionsclub stond in de bibliotheek van Bloemendaal. De actie liep tot 10 januari 2024.

De opbrengst dit jaar was groot. Dat komt, omdat de opbrengst in 2022 niet was ingediend. Totaal zijn er 101.956 punten ingezameld.
Douwe Egberts steunt de actie met een bonus van 20% (20.391 punten).
Totale opbrengst voor onze club komt hiermee op 122.347 punten.
1 Pak koffie is 800 punten.
Totaal hoeveelheid koffie voor de voedselbank Haarlem van alleen onze club zijn 153 pakken koffie!

We verzamelen ook oud- en vreemd geld in. Die opbrengst komt ten goede aan Eye Care Foundation. Op de home-pagina staat hierover meer.
De opbrengst van met name biljetten was met 70 biljetten van een groot aantal denominaties opmerkelijk hoog.

Dank aan allen die hieraan hebben bijgedragen!